Cadmatic heeft kantoren in negen verschillende landen. Het was vanaf het begin van de overname duidelijk dat de waarden in dialoog met de hele organisatie zouden worden ontwikkeld. De organisaties hadden verschillende manieren van werken. Juist door met elkaar aan de slag te gaan met de waarden was het management in staat om medewerkers beter te begrijpen.
Een online leerplatform dat de organisatie bij elkaar brengt.
Binnen Cadmatic werd invulling gegeven aan de gedeelde waarden door interviews met het management, workshops in de gehele organisatie, teamsessies op lokatie en one-to-one coaching. Het project werd ondersteund door een online leerplatform (HowSpace), dat zorgde voor het vastleggen en delen van de resultaten uit de workshops en sessies op de locaties wereldwijd.
Het gesprek begon verrassend eenvoudig op het on-line platform. De tool speelde een belangrijke rol bij het voeren van de dialoog tussen verschillende kantoren in de wereld. Er ontstond een ‘flow’ tussen de verschillende workshops en sessies. Het op die manier transparant maken van de dialoog was een eye-opener.
Het project was de start om de waarden ook echt te gaan doorleven. We zijn nu in staat om een constructieve dialoog te voeren tussen alle kantoren wereldwijd. Teams op alle locaties laten hun stem horen waardoor de samenwerking groeit. Mensen waarderen het dat ze vanaf het begin mee konden praten over onze waarden, merkt Rantala opgewekt op.
Dit project is een voorbeeld van een Identity Lab.